W kontekście zagrożenia pandemicznego praca zdalna zyskała na popularności. Wymaga jednak ona czujności ze strony menedżerów, aby zaspokoić potrzeby firmy, ale także pracowników. Dzięki rozwojowi technologii, a w szczególności dzięki szybkiemu internetowi, home office staje się coraz bardziej powszechna w firmach. A ponieważ pracownicy mieszkają na terenie całego kraju, często trudno jest zarządzać nimi twarzą w twarz. Jeśli chcesz, aby pasowali oni do ducha Twojej firmy, oto kilka wskazówek.

Pracownicy na pracy zdalnej – jak zachować równowagę?

Jako telepracownik, czasami trudno jest oddzielić życie prywatne od służbowego. Jako menedżer, musisz upewnić się, że nie zawsze skupiają się na swojej pracy. W przeciwnym razie mogą szybko stać się bezproduktywne. Poprowadź ich do zachowania równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym.

home office telepracownik relacje szef przełożony zdjęcieMa to kluczowe znaczenie nie tylko dla pracownika, ale również dla firmy. Aby nie dopuścić do odpuszczenia, należy wyznaczyć im precyzyjne i osiągalne cele, tak aby mogli mierzyć swoje postępy. Ułatwi to kierownictwu monitorowanie pracy pracownika.

Stymulowanie poczucia przynależności

Aby pracownicy czuli się częścią firmy, ważne jest, aby utrzymywać z nimi regularny kontakt. Nie wahaj się organizować z nimi spotkań co najmniej raz w miesiącu. Ponieważ są oni częścią Twojej firmy, dobrym pomysłem byłoby pozwolić im uczestniczyć w spotkaniach roboczych, aby mogli poznać innych pracowników, czy to poprzez wideokonferencję, czy też fizycznie, tak aby mogli również przyczynić się do rozwoju firmy. To najlepszy sposób na zmotywowanie ich do działania.

Sprawdź też: Jak negocjować wynagrodzenie? 7 zasad zabiegania o podwyżkę

Wzmocnienie pozycji podwładnych na home officie

Pracownicy powinni mieć możliwość podejmowania decyzji nawet na odległość. Aby nie spowalniać ich zbytnio, jeśli nie możesz im odpowiedzieć na przykład z powodu różnicy czasu, upewnij się, że są bardziej samodzielni, zwłaszcza przy podejmowaniu decyzji. W przeciwnym razie ryzykujesz, że ich zniechęcisz. Może to prowadzić do zysków, które przekroczą Twoje oczekiwania. Później, gdy pracownicy zyskają większą niezależność, będą mogli bardziej aktywnie uczestniczyć w pracy, co może być bardzo korzystne dla sprawnego funkcjonowania firmy.

Sprawdź też: Jak dobrze zarządzać czasem i nie odkładać pracy na później?

Zwracanie większej uwagi na pracownika zdalnego – punkt obowiązkowy

Bardzo dobrze jest od czasu do czasu zainteresować się życiem osobistym podwładnych. Są oni przede wszystkim ludźmi i ciągłe rozmawianie z nimi o pracy może sprawić, że będziesz wyglądał “nieludzko”. Nie musisz wiedzieć wszystkiego o ich życiu, ale możesz po prostu zapytać ich, na przykład, czy dobrze się czują, czy nie. Daj im również możliwość skontaktowania się z Tobą, aby nie byli sami.

Sprawdź też: Efektywny home office – zasady i nawyki pomagające w pracy zdalnej

Ułożenie relacji z pracownikami na pracy zdalnej – podsumowanie

W końcu, jeśli chcesz utrzymać dobre relacje ze swoimi pracownikami, klucz leży po Twojej stronie. Należy więc jak najszybciej zareagować, starając się stworzyć przyjemną atmosferę w pracy. Jest to również bardzo dobry sposób na to, aby Twoja firma działała sprawnie. W ten sposób nawet jeśli praca wykonywana jest zdalnie, nie będzie przeszkód, abyś mógł łatwo komunikować się ze swoimi pracownikami.