Konkurencja na rynku to dziś jedna z największych przeszkód, z jakimi muszą się liczyć młodzi przedsiębiorcy. Wielu z nich nie zdaje sobie sprawy z tego, jak dużym zagrożeniem może się okazać stara firma z dobrze ugruntowana opinią. Przyciągnięcie do siebie klientów to jedno, ale namówienie ich, żeby zostali z nami na dłużej przy silnej konkurencji, to zupełnie inna bajka. Na czym zatem się oprzeć chcąc pokonać swoich rynkowych adwersarzy?

Stawianie klienta na pierwszym miejscu receptą na sukces

wykresy przedsiębiorcza kobietaKlient musi czuć się wyjątkowo. Nieważne jak wiele masz zamówień, musisz liczyć się z tym, że każdy będzie miał do Ciebie jakieś pytanie, a na każde z nich wypadałoby odpisać.

Nie ignoruj wiadomości od osób, które jeszcze nie są wyraźnie zainteresowane twoimi usługami albo którym już wysłałeś towary ze swojego sklepu. Pamiętaj, że klient jest dla Ciebie najważniejszy, bo to on stoi za twoim dochodem. Jeśli nie radzisz sobie z ilością zamówień, możesz wydłużyć czas oczekiwania na ich realizację. Albo tymczasowo zablokować możliwość zakupu pod pretekstem zbyt dużej liczby kupujących, co tylko podziała dla Ciebie jak reklama.

Gratisy – nieodzowny element do dodawania do zamówień

Każdy lubi gratisy, ale nie bez względu na to, co nimi jest. Klient czuje, kiedy gratis do jego zamówienia jest tylko próbą pozbycia się zalegających w magazynie próbek. Zależnie od tego, czym się zajmujemy, różne gratisy mogą zostać odebrane inaczej.

Dlatego warto zastanowić się, czy danie klientowi darmowego długopisu to dobry pomysł. Postaraj się, aby gratisy nie wyglądały jak typowy dodatek do zamówienia, ale żeby klient pomyślał, że został on wybrany specjalnie dla niego. Musisz też postarać się, aby było to coś wyjątkowego i aby nikt z twojej konkurencji nie oferował klientom dokładnie tego samego dodatku. Unikaj więc oczywistych prezentów i typowych gratisów.

Rzetelna praca i dbanie o jakość usług lub produktów

Konkurencja na rynku jest ogromna, musisz się więc wyróżniać również jakością. Rzetelność i porządne wykonanie swojej pracy zapewni nam zadowolonego klienta. Nigdy nie rób niczego na szybko i na siłę, nie bierz dodatkowych zleceń, jeśli wiesz, że nie masz na nie czasu.

Wbrew pozorom nie stracisz potencjalnego klienta, ale zyskasz jednego zadowolonego z jakości twojej pracy konsumenta. Staraj się każdego klienta traktować tak samo, bez względu na to, jak drogie zlecenie dla niego wykonujesz. Każda złotówka przychodu jest dla Ciebie ważna, a zadowolony klient chętniej do nas wróci, niż ten potraktowany po macoszemu.

Nagradzanie stałych klientów

Stali klienci są podstawowym źródłem dochodu każdego przedsiębiorcy. Pokaż więc klientowi, że kupując u Ciebie, jest w stanie zaoszczędzić, czekają go ciekawe dodatki i zawsze może liczyć na twoją pomoc w przypadku usterki. Programy lojalnościowe to najlepszy sposób, aby utrzymać przy sobie klienta.

Chodzi o to, aby obie strony, Ty i klient, czuli, że zyskują na tej finansowej relacji. Ważne jest jednak, aby te programy były realnie opłacalne dla twojego konsumenta. Darmowa kawa przy zakupie dziesiątej sztuki czy rabaty na kartę to coś, co faktycznie przyciągnie klienta. Zastanów się więc, co może być taką darmową “kawą” w twoim przedsiębiorstwie.