Skompletuj wyprawkę szkolną z programem rządowym
4.1 (82.86%) 7 głosów

Początek nowego roku szkolnego to nie tylko trudne powroty po wakacjach, ale również miłe i oczekiwane powroty do przyjaciół ze szkolnej ławy. Niejednemu opiekunowi czas przygotowań wyprawki szkolnej spędza sen z powiek. Nie oszukujmy się, nowy rok szkolny to duży wydatek  na podręczniki, przybory szkolne i ubrania. Dlatego już teraz polecamy zapoznać się z programem dobry start, którym objęte jest każde dziecko rozpoczynające naukę w szkole.

Program rządowy “Dobry Start” w roku 2019 – II edycja

Zgodnie z uchwałą nr 80 Rady Ministrów z dnia 30.05.2019 roku w sprawie ustanowienia rządowego programu “Dobry Start” (M.P. poz. 514) i wydanym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30.05.2019 roku w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu “Dobry Start” (Dz. U. poz. 1061), od 1 lipca 2019 roku można składać wnioski o przyznanie świadczenia drogą elektroniczną lub przez bankowość elektroniczną.

Dobry start 300 zł dla ucznia to nowy program rządowy w edukację dzieci. Program zakłada jednorazowe wsparcie w kwocie 300 zł dla uczniów rozpoczynających rok szkolny. Datek otrzyma każdy bez względu na dochód.

Świadczenie trafi nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku. Termin składania wniosków mija 30 listopada 2019 roku.

Świadczenie Dobry Start – warunki uczestnictwa

Świadczenie Dobry Start przysługuje raz w roku na każde dziecko uczące się w szkole, aż do skończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne również uczące się w szkole objęte są świadczeniem, do ukończenia przez nie 24 roku życia.

UWAGA! Świadczenie otrzymasz na każde dziecko w rodzinie objęte obowiązkiem szkolnym w wieku o 7 do 20 roku życia

Prawo do świadczenia mają także:

  • dzieci sześcioletnie jeśli rozpoczęły naukę w klasie pierwszej szkoły podstawowej,
  • uczniowie w wieku 20 lat, gdy nawet ukończą 20 rok życia przed rozpoczęciem roku szkolnego,
  • uczniowie w wieku 24 lat, gdy nawet ukończą 24 rok życia przed rozpoczęciem roku szkolnego i posiadają orzeczenie o niepełnosprawności.

Jak złożyć wniosek przez bankowość elektroniczną?

Wygodnym sposobem jest złożenie wniosku o świadczenie na Dobry Start przez bankowość elektroniczną w banku, w którym posiadasz rachunek osobisty.

Program Rządowy Dobry Start

Jednakże ilość banków, w których można złożyć wniosek jest ograniczona. Korzystając z tabelki poniżej zorientujmy się, czy w naszym banku można złożyć wniosek o świadczenie Dobry Start. Jeśli nie, załóżmy konto osobiste w instytucji, która wnioski obsługuje. W tabelce prezentujemy również nazwy rachunków osobistych, które znajdują się w ofercie tychże banków.

Bank
Nazwa rachunku osobistego
PKO Bank Polski
Konto Przekorzystne
Otwórz konto
mBank logo
Alior Bank logo
Usługi Bankowe
Bank Millennium
Getin Bank Logo
Nest Bank Logo
Banki Spółdzielcze SGB
Bank BPS LOGO

Szczegółowych informacji o bankach przedstawionych w tabelce powyżej dowiemy się więcej w naszym artykule Ranking kont osobistych. Prezentujemy tam banki, w których można złożyć wniosek o świadczenie Dobry Start. Ale także te instytucje, które mają naszym zdaniem najciekawsze oferty kont osobistych. W artykule tym przedstawiliśmy warunki, zasady i dostępne promocje wynikające z prowadzenia rachunku osobistego w danym banku.

“Dobry start” w roku 2018

Wnioski o przyznanie świadczenia można składać od 1 lipca do 30 listopada 2018 roku. Gwarancją otrzymania świadczenia do 30 września jest złożenie wniosku jeszcze w sierpniu. Wnioski złożone później będą rozpatrywane i  wypłata świadczenia, po akceptacji nastąpi w przeciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione od podatku oraz od egzekucji komorniczej.

Wnioski o wypłatę świadczenia można składać online empatia.mrpips.gov.pl oraz bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia także w wersji papierowej w urzędzie miasta lub gminy lub innej jednostce wyznaczonej w gminie.