Wiele małych i średnich przedsiębiorstw musi codziennie walczyć o nowego klienta. Często decydują się w tym celu na chwyty marketingowe, które pozwalają pozyskać klientów konkurencji i zupełnie nowych klientów na rynku. Jednym z takich sposobów są liczne zniżki i rabaty, które możemy przyznawać konsumentom. Trzeba jednak dużej wiedzy, żeby podejść do tematu porządnie i nie odnotować strat.

Czy warto udzielać rabatów klientom? Zniżki dla rodziny i przyjaciół

Rabaty dla najbliższych to nie jest dobry pomysł, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynamy naszą działalność. Po pierwsze dlatego, że ich obsługa czy towary, jakie u nas kupują, kosztują nas tyle samo, co w przypadku zwykłego klienta.

Po drugie, jeśli zdecydujemy się dać komuś bliskiemu taką zniżkę, zwłaszcza jeśli będzie dość spora, będzie przychodzić do nas coraz więcej członków rodziny i znajomych, żądając od nas rabatów i niższych cen. W ten sposób szybko zaczniemy łapać koszty i trudniej będzie nam ukrócić ten precedens. Dodatkowo, jeśli przestaniemy przyznawać im zniżki, mogą wziąć to do siebie i zwyczajnie się na nas obrazić.

Sprawdź też: Ryzyko i korzyści związane z założeniem własnej firmy

naklejki z rabatami - minus 25 i 30 procent zdjęcie

Zdjęcie od CreditDebitPro 

Zniżka dla nowego klienta

Jeśli jesteśmy małym przedsiębiorcą, musimy bardzo uważać na zniżki dla nowych klientów. Jeśli się na nie zdecydujemy, musimy spełnić kilka warunków, dzięki czemu zwiększymy szansę na opłacalność tego przedsięwzięcia.

Po pierwsze, powinniśmy być w stu procentach świadomi naszych kosztów i tego, ile chcemy zarobić na swojej pracy na czysto, czyli ile dostajemy ostatecznie na rękę.

Po drugie, musimy mieć pewność, że klient, w którego inwestujemy, do nas wróci. Zależy to między innymi od świadczonych przez nas usług i charakterystyki naszego klienta. I w końcu musimy rozumieć z czym wiąże się dla nas taka zniżka i czy na pewno możemy sobie na nią pozwolić.

Sprawdź też: Zakładanie własnej firmy – 4 aspekty do zastanowienia się

Zniżka dla stałego klienta

Wiele większych spółek i przedsiębiorstw oferuje zniżki dla stałego klienta, który jest z nimi już od dłuższego czasu. Dostałeś kiedyś talon na darmową kawę, którą można odebrać po zakupie dziesięciu albo zniżkę na kolejne zakupy w sklepie?

To właśnie programy, które mają nas przyciągnąć oraz zatrzymać na dłużej. Bo w końcu, skoro już dostaliśmy rabat, to głupio byłoby go zmarnować! I dlatego wybieramy się do sklepu ponownie, a po kolejnych zakupach czeka na nas kolejny rabat albo drobny upominek, który po raz kolejny przyciąga nas do tego sklepu i sprawia, że czujemy się tam chciani.