Raiffeisen Polbank, a właściwie Raiffeisen Bank Polska Spółka Akcyjna na polskim rynku działał od 1991 roku i należał do austriackiej grupy Raiffeisen Bank International AG. Powiew nowych zmian nadszedł i nieuchronna fuzja stała się faktem. Wszelkich informacji udziela infolinia pod numerem: 801 321 123, +48 22 134-00-00. Infolinia czynna jest 24/7 (koszt połączenia wg stawki operatora).
Zezwolenie na podział popularnego “Rajfajzena”
Komisja Nadzoru Finansowego dnia 14.09.2018 roku zezwoliła na wydzielenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa w ramach Raiffeisen Bank Polska S.A. i przeniesienie jej na podmiot trzeci. Jest nim BGŻ BNP Paribas, który zajmie się podstawową częścią działalności biznesu, z wyłączeniem portfela kredytów hipotecznych i kilku innych aktywów.
Pozostała część zostanie przekształcona w Raiffeisen Bank International AG Oddział w Polsce. Umowa sprzedaży Działalności Podstawowej Raiffeisen Polbank do Banku BGŻ BNP Paribas S.A. ma zostać sfinalizowana na początku listopada 2018 roku.
Czy mam jeszcze konto w Raiffeisen?
Tak, założone w Raiffeisen Polbank konto osobiste – istnieje. Wszystkie podpisane umowy są ważne i nie trzeba podpisywać aneksów.
Bez zmian pozostają:
- numery rachunków osobistych,
- numery karty płatnicze, terminy ich ważności i kody PIN,
- obsługa klientów będzie sprawowana w placówkach z logo Raiffeisen Polbank,
- numery Centrum Telefonicznego – opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora,
- system bankowości internetowej i mobilnej wraz ze sposobem logowania i hasłami,
- opłaty i prowizje, oprocentowanie rachunków osobistych, lokat terminowych, kredytów i kart kredytowych,
- świadczenie usług w zakresie funduszy inwestycyjnych,
- warunki spłaty i obsługa kredytów hipotecznych w PLN.
Podobnie, jeśli jesteśmy właścicielem rachunku maklerskiego w Raiffeisen Polbank, bez zmian pozostają:
- numery rachunków maklerskich,
- kontakt telefoniczny z maklerami,
- korzystanie z aplikacji Mobilny R-Broker.
W przypadku, gdy jesteśmy klientami do tej pory dwóch Banków tj. Raiffeisen Polbank i BGŻ BNP Paribas, do czasu ujednolicenia logo w obsłudze klientów nie są przewidywane żadne zmiany. Jeśli posiadane produkty bankowe znajdowały się do tej pory w Raiffeisen Polbank, będą nadal obsługiwane w placówkach, czy systemie bankowości internetowej i infolinii Banku Raiffeisen Polbank. Tak samo w przypadku posiadanych produktów bankowych w Banku BGŻ BNP Paribas będą obsługiwane pod szyldem tego banku. Opostępujących zmianach klienci będą powiadamiani na bieżąco.
Co już w tej chwili się zmieni?
Administratorem danych osobowych zostanie Bank BGŻ BNP Paribas SA z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy 01-211) przy ulicy Kasprzaka 10/16, zarejestrowany w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr. KRS 0000011571, posiadający NIP 526-10-08-546.
Ponadto, zmiany obejmą inne dodatkowe aspekty:
- Bank BGŻ BNP Paribas SA w całości przejmuje podstawową działalność Raiffeisen Bank Polska,
- przy nowych produktach bankowych umowę o nie należy zawrzeć z Bankiem BGŻ BNP Paribas,
- obsługa i spłata kredytów hipotecznych w walutach,
- bankomaty BGŻ BNP Parbias dla posiadaczy kart debetowych Raiffeisen Bank są bezpłatne od 2.11.2018 roku,
- wiadomości e-mail z banku będą od nadawcy „Raiffeisen Polbank (część Banku BGŻ BNP Paribas)”, a wiadomości sms „dRaiffeisen” (czyli dawny Raiffeisen).
Miałam jakiś czas konto w Raiffeisen. Dobrze, ze natrafiłam na Wasz artykuł bo z tych pism bankowych niewiele co rozumiałam. Jak to teraz będzie, w którym banku mam szukać swoich oszczędności. A dzięki tej stronce nie boje się już zakładać lokat. Mam już kilka 🙂
Raiffeisen to bodaj jedyny bank, w którym nie zapłaciłem ani złotówki za prowadzenie konta, bo warunki przedstawione przez ich sprzedawcę – konsultanta rzeczywiście pokrywały się z tym, co potem było w umowie. Także mogę polecić każdemu konto firmowe u nich. Coś się z nimi porobiło i teraz jednak podzielili się, więc oby tylko jakość usług nie siadła. Firmy nie prowadzę już, więc i konto zlikwidowane, ale dobra opinia pozostała i śmiało ją mogę tu wyrazić.