Boomer (od angielskiego zwrotu Baby Boomer) to ktoś, kto urodził się w okresie zwiększonego wskaźnika urodzeń lub wyżu demograficznego, a termin ten jest szczególnie stosowany do osób urodzonych w okresie po II wojnie światowej, w czasach rekordowo zwiększonego wskaźnika urodzeń. W Stanach Zjednoczonych termin ten jest kultowy i właściwie pisany wielką literą jako Baby Boomers.

Pokolenie boomu – tzw. boomerzy, czyli coraz częściej emeryci

Osoby te są znaczące w tworzeniu nowej gospodarki podaży na żądanie. Nigdy w historii ludzkości pokolenie wyżu demograficznego nie wywołało tak ogromnej luki rynkowej do wypełnienia.

Wszyscy słyszeliśmy o przewadze pierwszego gracza, gdzie pionier nowego rynku ma sporą przewagę i zalety. Jeśli odniesie sukces, jego dominacja na rynku daje mu znaczną przewagę w porównaniu z innymi, którzy przychodzą później i próbują wyróżnić się ceną lub usługą, a nie innowacyjnością. Ponadto dominacja rynkowa pozwala wyznaczać bariery wejścia lub standardy jakości.

starszy pan z laską i kapeluszem zdjęcieGdybyś miał mieć dużą część akcji Microsoftu w momencie jego powstania, gdzie byś był dzisiaj? Oczywiście nie wszyscy z nas będą mogli z dumą ogłosić, że byłem tam, kiedy to się zaczęło. Większość ludzi nie zidentyfikowała trendu i przychodzi, gdy jest za późno!

To samo dotyczyłoby wielkich firm, takich jak Yahoo! i Google.Nie ma sensu próbować wejść na nasycony rynek. Na rynku będzie zbyt wiele barier wejścia i sił konkurencyjnych. To, co musimy zrobić, to zidentyfikować potrzeby rynku ZANIM się nasyci, a nawet lepiej, zanim się zacznie. Możemy wyznaczać trend zamiast podążać za nim!

Boomerzy są głównym kluczem do tej roli ze względu na ich siłę nabywczą, a także samą liczbę. Kluczem będą duże liczby, ponieważ pierwsi gracze, którzy pozycjonują się strategicznie, później sprzedają produkt na wygłodniały rynek, a jego pozycja finansowa jest zabezpieczona na dziesięciolecia.

Sprawdź też: Reparacje dla Polski od Niemiec – biliony złotych dla Rzeczpospolitej?

Kiedy pokolenie boomerów urosło w siłę?

Pokolenie wyżu demograficznego dotyczyło osób urodzonych po II wojnie światowej, a przed wojną w Wietnamie, a więc prawdopodobnie obejmuje więcej niż jedno pokolenie.

Większość ludzi spekuluje, że będzie to rok od 1946 do 1964, ale dokładny rok jest trudny do ustalenia, ponieważ może się różnić w zależności od miejsca.

Ci boomersi w tym przedziale czasowym są istotni dla przewidywania popytu na rynku, a także czasu.

Szacujemy, że w latach 1945-1964 urodziło się około 76 milionów amerykańskich dzieci. Boomersi stanowią dziś zatem około 39 procent Amerykanów w wieku powyżej 18 lat i 29 procent całej populacji. Samodzielnie określą najgorętsze produkty jutra, co oznacza, że ​​mogą wywoływać i niszczyć trendy.

Na przykład baby boomers są również odpowiedzialne za rozpoczęcie i zakończenie boomu mieszkaniowego.

Kiedy wszyscy z wyżu demograficzni byli dorośli, potrzebowali domów do życia. Rozwój wszedł pełną parą.

Steve Gillon zasugerował w swojej analizie, że:

Jedyną rzeczą, która odróżnia ludzi z wyżu demograficznego od innych grup pokoleniowych, jest fakt, że „prawie od momentu ich poczęcia, boomerzy byli analizowani, obserwowani i zachęcani przez współczesnych marketerów, którzy wzmacniali poczucie odrębności pokoleniowej.

Przy tak ogromnym potencjale rynku i sile nabywczej możemy wykorzystać historię, aby przewidzieć i nauczyć nas, jaki jest najnowszy trend z powodu tych wyżu demograficznego.

Sprawdź teżRosnące wydatki w roku 2022. Jak nie utonąć w długach?