Wejście Amazona na polski rynek internetowy wzbudziło wiele to emocji, jak i zainteresowania. Stało się tak dzięki temu, że jest tam wielu sprzedających przedsiębiorców, jak i platforma daje możliwość dotarcia do potencjalnie wielu nowych klientów. Branża e-commerce jak i zwykli Polacy zaciekawili się kwestią tego jaki wpływ będzie miał Amazon na Allegro. Amazon już działa od paru lat w Polsce, ale jak na razie nie notujemy żadnych rewolucyjnych zmian. Jednak nie zmienia to faktu, że jest on postrzegany jako gigant i stanowi największą konkurencję dla Allegro. Jednak pytanie brzmi czy jest to słuszne podejrzenie?

Amazon czy Allegro – najważniejsze informacje o platformach

Allegro.pl jest to najbardziej popularna platforma, która pośredniczy w wymianie pomiędzy przedsiębiorcą a kupującym. Z serwisu na ten dany moment korzysta aż 20 milionów zarejestrowanych użytkowników, ponad 117 tysięcy sprzedaje tam swoje produkty.

amazon - tir z logo giganta zdjęcie

Zdjęcie od eastleighbusman

Pamiętajmy jednak, że Allegro już wygrało jedno ze starć. Też był to zachodni gigant, którego mogliśmy też porównać do Allegro. Jednak dla niego skończyło się przegraną w 2005 roku. Mowa tutaj dokładnie o eBay’u, który chciał przejąć polski rynek.

Tak, więc czy Amazon może stanowić zagrożenie dla Polskiego giganta? Bez wątpienia Amazon jest to lider całego rynku i świata e-commerce. Amazon posiada o wiele lepsze statystyki niż Allegro, ponieważ posiada aż 300 milionów zarejestrowanych użytkowników w ponad 180 krajach na świecie.

Jakie rozwiązania oferują te dwa giganty? Koszty stałe na Amazon i na Allegro

Opłaty, które obowiązują za sprzedaż na obu portalach aukcyjnych to nie tylko prowizje za sprzedaż. Na Amazon możesz prowadzić sprzedaż w dwóch wersjach. Są to:

  • plan indywidualny – nie wiąże się z żadnym kosztem całym. Jest to plan przeznaczony dla tych przedsiębiorców, którzy sprzedają poniżej 40 produktów miesięcznie. Za każdy produkt sprzedany zostaje wprowadzona opłata w wysokości 4 złote + VAT.,
  • plan profesjonalny – jest o wiele lepszy niż plan indywidualny. Tutaj wchodzi koszt miesięczny 165,91 złotych za prowizje + dodatkowo VAT. A dzięki temu planu zyskujemy wiele dostępnych narzędzi sprzedażowych na tej platformie.

Koszty sprzedawcy na Allegro

Na Allegro również posiadasz, dwie możliwości sprzedaży są, to:

  • konta prywatne,
  • konta firmowe.

Oba z tych dwóch kont są całkowicie bezpłatne. Jednak wiele opcji, które ułatwią nam sprzedaż wygląd i dostęp do statystyk są, płatnę, od kilkunastu do kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Najtańszy z tych kosztów kosztuje 39 złotych profesjonalny 199 złotych ekspercki 3000 złotych. Dodatkowo za niektóre kategorie i produkty, trzeba dodatkowo zapłacić opłatę za wystawienie produktu na sprzedaż.

Sprawdź też: Praca w Amazon w Polsce 2022 – jak wygląda? Zarobki, opinie, czy warto?

Prowizja Amazon a Allegro

Dobrze, przejdźmy do kolejnego ważne punktu, jakim jest wysokość prowizji za sprzedany przez nas produkt.

  • Minimalna kwota prowizji na Amazonie to – 1 złoty.
  • Minimalna kwota prowizji na Allegro to – 0,25 groszy.

Jak tutaj widać Allegro posiada niższą prowizję i to dość sporo.

Sprawdź też: Rozstanie a biznes z drugą połówką – na co musisz się przygotować?

To Amazon czy Allegro? Co w końcu wybrać?

Jak podają, różne raporty związane z monitoringiem e-commerce w Polsce na rok 2022 możemy, zapoznać się już ze szczegółowymi badaniami dotyczącymi tych dwóch platform sprzedażowych. Wyniki nie są bardzo zdumiewające, ponieważ większość przedsiębiorców, jak i osoby prywatne wskazała firmę Allegro. Ponad 86 proc. zagłosowało na sprzedaż na platformie Allegro, a tylko 8 proc. na Amazon.

Jak widać, Allegr, wciąż cieszy się bardzo mocną rozpoznawalnością na Polskim rynku i kolejnemu wielkiemu gigantowi nie ustępuje. Każdy wybiera swoją ulubioną platformę. Lepszym wyborem w Polsce będzie oczywiście Allegro.